Air
Air - Под това се разбира, че базата трябва да е във въздуха, а останалото ( наземното ) е bunker и е разгледано по-долу. Най-често под air се разбира, че е нарушен пътя към входа/изхода на базата на оцеляващия/те.
Видове air:
1) Умишлен - Когато оцеляващия умишлено премахна обекти, които са необходими за преминаването на базата от всеки един ранг зомби.
○ Най-честото действие е уведомление, разваляне и в последствие наказание по преценка на user-a с права.
2) Неумишлен - Когато даден „капан“, „mapwall“ или обект поставен от друг оцеляващ пречи на нормалното достигане на зомбитата в базата Ви.
- ○ Ако обекта е Ваш, то трябва да се възползвате от опцията - намираща се в черния пазар, за да промените местоположението на обекта/ите. Случайно, ако бъдете натопен от друг играч, силно Ви съветвам отново да използвате опцията и да промените изцяло, ако се наложи постройката си. В случай, когато нямате кредити е най-добре да напуснете базата или да се предадете доброволно и моментално на противниковия отбор, за да не се стига до нежелани санкции.
Bunker
bunker - Под това се разбира, че постройката е земна и не се намира във въздуха (air). Като цяло описанието е, като air-a - но спецификата е, че постройката не се намира във въздуха.
Видове bunker:
1) Умишлен - Когато оцеляващия умишлено се обгражда отвсякъде, като не остава след себе си вход/изход, с цел да е недостижим и да запази живота си, като не даде възможност на противника да го достигне.
- ○ Най-честото действие е уведомление, разваляне и в последствие наказание по преценка на user-a с права.
2) Неумишлен - Най-често се случва в опитите Ви да създавате няколко слоя тунел „layer“, както и липсата на прецизност и нужната дистанция. Лично Ви съветвам, ако случайно разберете, че сте bunker да процедирате, както съм написал при (air-a), за да си спестите наказание.
Wallbug
Wallbug - Най-често се среща на карти от типа на „bb_inferno_iplay“ и други, при които има платформи, на които им липсват реално ръбове. Когато приближите прекалено много обект до тези скосености, то Вие ставате недостижим и може да бъдете санкциониран за това. Други типове са, когато визуално виждате, че постройката е достижима, но механиката на картата я прави недостижима.
- Това е когато приближите прекалено близко обекти от различен тип на една и съща височина. По този начин създавате визуален (bug), пречещ на engina Ви и този на противника.
Къс ръб
Къс ръб - Забелязах, че масово го бъркате с обикновен капан, което е изключителна простотия. Тази хитринка Ви позволява да застъпите няколко обекта, като оставяте късо височинно разстояние - помежду им. Такъв тип препятствия се преминават със strafe умения, както и известна доза късмет. Реално тези къси ръбове са забранени, но се разбират по друг начин и се бъркат ( отново казвам с нормалните капани ).
Какво представлява капанът?
Капан - Препятствие, което се поставя с цел да се провокира заобикаляне/забавяне от страна на минаващия базата играч. Капаните са много видове и многофункционални, минават се за различен период от време от всеки играч в зависимост от стажа и уменията му на игра или психическия му опит на база Counter-Strike.
Това е от мен за сега, ако темата Ви е харесала - коментирайте и отбележете коментара ми, като полезен. По този начин ще разбера, че имате интерес да Ви опиша по подробно играта от очите на старата школа. Темата е написана специално за SlackServ и не е препоръчително да я и поставяте съдържанието другаде.
Поздрави,
Теодор!
Теодор!