Страница 1 от 1

[ TUT ] - Правилно наименоване на проме | Static - Global |

Публикувано на: 01 Сеп 2018, 00:02
от Nixe
Здравейте, от скоро забелязвам масово използване на грешни заместители ( placeholders ), наименования, променливи и тем подобни, в тази тема ще дам няколко примера за подреден и оптимизиран код.

За да намерите името на играч правилния начин би бил този

Код за потвърждение: Избери целия код

new szName [32]
get_user_name (id, szName, charsmax,(szName));
Ако бяхме използвали нещо друго вместо префикса (sz) функцията щеше да си работи пак но кода ни нямаше да бъде оптимизиран, така ако си задавате въпроса защо "sz" отговора е елементарен "get_user_name" е стринг и префикса за стрингове е "sz" както за другите е

Код за потвърждение: Избери целия код

i → число/интежер 
f, fl → плаващо число 
sz → стринг 
b, bl → булева 
p → показалка 
t → trie 
a → array 
e → enum array 
g, g_ → глобална променлива 
Ако сте си задавали въпроса какво забога е статична и глобална функция, е време да разберете.
Глобална ( Global )
Глобалната дефиниция ви дава при имущество да използвате една променлива независимо колко пъти в кода си + процеса е по бърз за машината,
а при статичната ( static )
може да измолвате променливата само н пърче код в който е извикана.

Пример с Global

Код за потвърждение: Избери целия код

#include <amxmodx>

new szName[32]

public GlobalFunction(id)
{
     get_user_name (id, szName, charsmax, (szName));
}

public GlobalFunction 2(id)
{
     get_user_name (id, szName, charsmax, (szName));
}
Няма проблеми :)

Пример с Static

Код за потвърждение: Избери целия код

#include <amxmodx>

public StaticFunction(id)
{
    new szName [32]
    get_ user_name (id, szName, charsmax, (szName));
}

public StaticFunction2(id)
{
    get_ user_name (id, szName, charsmax, (szName));
}
Първия пример с статична функция (StaticFunction) ще се изпълни но втория няма защото не разпознава "szName"

Надявам се урока да ви е разяснил някой работи за Pawn Скриптинга, за в бъдеще ще правя видео уроци с подробно обяснение и примери :)

Re: [ TUT ] - Правилно наименоване на проме | Static - Glob

Публикувано на: 01 Сеп 2018, 00:16
от d_t
Добър урок браво, но моля ти се научи го тоя български не е сложен обещавам

Re: [ TUT ] - Правилно наименоване на проме | Static - Glob

Публикувано на: 01 Сеп 2018, 00:44
от Nixe
На теб ти е лесно учил си Български дори може да си Българин - така, че прояви разбиране и не пиши глупости защото ако почна аз да пиша на фламандски ще ти трябва да си го превеждаш ;)

Re: [ TUT ] - Правилно наименоване на проме | Static - Glob

Публикувано на: 01 Сеп 2018, 00:46
от d_t
Проблемчето е че това е български форум, преател.

Re: [ TUT ] - Правилно наименоване на проме | Static - Glob

Публикувано на: 01 Сеп 2018, 00:53
от Nixe
Лол аз какво се опитвам да ти обесня както и да е, ако те мъчи още въпрос един или два бъди така любезен да ги зададеш на лс :)
Нека модераторите да изчистят темата от спама !

Публикувано на: 01 Сеп 2018, 00:56
от d_t
Не, нека модераторите да не пипат темата, приеми критиката и си трай ве смотан

Публикувано на: 01 Сеп 2018, 10:09
от Drea<M>40
Браво за урока, наистина е полезен за някой хора. Недей да приемаш това навътре, което д_т ти казва -> той си е такъв, той сам не може да го научи [Спиндерманско писане]

Публикувано на: 01 Сеп 2018, 10:27
от Yondaime
Браво за уро--

d_t написа:Добър урок браво, но моля ти се научи го тоя български не е сложен обещавам

Re: [ TUT ] - Правилно наименоване на проме | Static - Glob

Публикувано на: 01 Сеп 2018, 19:43
от Nichky
Keep your cocks in your pants boiiiiiz, темата не е създадена с цел спам, момчето се е постарало да създаде урок, а вие го обиждате, неспортсменско е :@

+1 за урока!

Публикувано на: 01 Сеп 2018, 19:57
от SwordArt
Бр за копи пейста и тва, че си се постарал променливите да са по- различни от тея на крома
Офтопик:
дикси, не говори необразован, немо разбира мн повече темата, отколкото ти някога :v