3 начина ИТ отделът да взаимодейства по-добре с бизнеса

Всичко за интернет пространството
Аватар
u3HEHAga
В Е Т Е Р А Н
В Е Т Е Р А Н
Мнения: 1231
Регистриран на: 10 Апр 2013, 19:42
Ник в играта: u3HEHAga
Вашият пол е: Мъж
Местоположение: Europe / Bulgaria / Vraca
Обратна връзка:

3 начина ИТ отделът да взаимодейства по-добре с бизнеса

Мнение от u3HEHAga »

Най-добрите ИТ професионалисти знаят колко важна е съвместната работа с потребителите за усъвършенстването на информационните системи. Такава нагласа към работата носи съществени ползи за бизнеса и помага на ИТ специалистите да се изкачват по кариерната стълбица


В много организации, препоръка №1 от страна на бизнеса към ИТ специалистите се свежда до това, те да станат по-близки с потребителите. Някои прогресивни ИТ професионалисти успяват да постигнат тази цел по различни начини. Джейми Катлер, CIO на базираната в Денвър компания QEP Resources, която се занимава с добиване на нефт и природен газ, счита, че внедряването на ИТ служителите в бизнес подразделенията е важна стъпка за всеки ИТ отдел. “Това е разликата между наличието на ИТ отдел, който се възприема като група хора, управляващи сървърите и отдел, който се разглежда като група хора, които се ценят за техния истински принос в работата на компанията”, казва Катлер.

ИТ специалистите, които наистина разбират бизнеса, могат по-добре да проектират системите така че те да подкрепят мисията на организацията и да съдействат за изпълнението и. И най-добрият начин да се помогне на ИТ специалистите да стигнат до това разбиране е те да бъдат въвличани в съвместна работа с потребителите.

Всъщност, в проучването Computerworld Careers Survey 2015, много ИТ специалисти заявяват, че след техническата грамотност, способността им да взаимодействат с колеги е основното умение, което ги прави ценни за техните организации. Затова в тази статия представяме няколко подхода, които могат да помогнат на ИТ професионалистите да моделират своята работа и бизнес процесите, така че да осигурят взаимодействието между ИТ отдела и неговите клиенти.

1. Назначете бизнес партньори

В QEP Resources Катлер е назначил 20 ИТ сътрудници, които да работят като “бизнес партньори” с всяка бизнес единица. Техническите специалисти се отчитат пред Катлер, но задачата, която им е поставена е да решават проблемите и да подобряват ефективността на бизнес единицата, за която отговарят – независимо дали в тази единица работят специалисти по сондиране, геология или счетоводство.

“Ние възприемаме подхода ‘хора, процеси, технологии’. Задаваме си въпроса, можем ли да разрешим даден проблем с привличане на умни хора, разработка на нови процеси или с усъвършенстване и добавяне на нови технологии?”, обяснява Катлер.

Както показва редът на изброяване в неговото изказване, в ролята на “бизнес партньори” той предпочита хора, които се обръщат към техническите решения накрая. Качествата, които ИТ ръководителят на QEP цени у своите сътрудници най-много са умения за общуване и критично мислене. “Ако те притежават тези качества, мога да ги науча на това, което трябва да знаят за технологиите”, добавя Джейми Катлер.

Бизнес партньорите се движат по една тънка нишка в отношенията си с бизнеса. От една страна, те не трябва да бъдат считани за фактор, който се намесва в процеса или му пречи. От друга страна, бизнес партньорите на трябва да стават жертви на всяко искане на бизнес единицата.

“Ние наричаме това ‘естествен подход’. Ако бизнес партньорът се застъпва прекалено много за това, което иска бизнес единицата, без да мисли за правилното решение, това не е приемливо. Приемливо е да се каже: ‘Нека направим стъпка назад и да помислим’. Нашата цел е да помогнем на бизнес подразделенията да разберат какъв е най-добрият начин да стигнат там, където искат да бъдат”, казва Катлер.
Какво се цени най-много написа:Топ 9 умения извън ИТ, които са най-ценни в ИТ професията
1. Взаимодействие с потребителите
2. Аналитично мислене Лидерство / стратегическо мислене
3. Сътрудничество / изграждане на екип
4. Управление на проекти
5. Иновативност
6. Управление на хора
7. Маркетинг умения
8. Умения за използване на социални медии
Най-добрият съвет за ИТ сътрудниците, които искат да работят на страната на бизнеса е: “Търсете такива проекти, които ви дават възможност за непосредствено взаимодействие. Кажете на вашия мениджър, какво искате да изучите и предложете да употребите част от вашето време за общуване със съответното бизнес звено, така че наистина да разберете как работи то, като същевременно продължавате да изпълнявате текущите си задължения. След това предложете да преминете и някакво формално обучение – курсове, които да ви помогнат да разберете развитието на бизнес процесите и да получите добри комуникационни умения”, обобщава ИТ директорът на QEP.

2. Създайте центрове за иновации

В University Health Network в Торонто, всяка от специалните 9 програми в болницата има свой собствен център за иновации, който работи независимо от централизирания ИТ отдел, наречен “Подразделение за услуги по управлението на информацията”.

Сегашното позициониране на ИТ специалистите в здравната организация е резултат от стъпки, предприети преди 10 години, когато в University Health Network (UHN) осъзнават, че централното ИТ подразделение не е най-доброто решение за техните нужди. На първо място, клиничните отделения се нуждаели от по-иновативни системи, а творчески настроени лекари искали да дадат своя принос в процеса на разработка на техническите средства.

В същото време, ИТ отделът често е трябвало да работи по 160 проекта, развивани едновременно и членовете на екипа просто са се разкъсвали между тях.

“Специалните 9 програми в University Health Network започнаха да създават собствени центрове за ИТ експертиза, за да попълнят аспекти, за които централизираният ИТ отдел беше прекалено зает. Ние не можем да бъдем всичко за всички. В UHN този модел има смисъл”, казва Джим Форбс, CTO на UHN.

Към момента всяка специализирана програма на организацията включва от 2 до 6 функционални специалисти, които имат опит в ИТ или в управление на проекти. UHN е изградила структура за управление, осигуряваща за всички групи спазване на ИТ стандартите в областта на политики и промени в практиките. В същото време специализираните програми имат свобода при разработките на нови технологии и методи.

Всеки месец представители на 9-те програми се срещат с централното ИТ подразделение, за да представят пътните карти на своите групи. “Така ИТ отделът е уверен, че те съвпадат с нашата централизирана пътна карта, а също така знае какво вълнува потребителите”, отбелязва Форбс.

Например подразделението включващо операционната поискало да бъде обновена системата за планиране и резервиране. Първоначално ИТ отделът не успял да разбере защо това е необходимо, а в този момент в групата нямало ИТ специалист. Затова специалистът по мрежи Кришна Бхоутик от ИТ отдела се присъединил към групата за информационни системи на хирургическото отделение. Този Бхоутик бързо разбрал, че информационната система на операционната е претърпяла вече няколко промени и е несъвместима с новата инициатива за интеграция на ИТ системите в болницата. След това той разработил пътна карта за решаване на проблема.

“Изучаването на сложните работни процеси в операционната след като се присъединих към групата ми донесе много опит. В клиничната част границата на допустимите грешки е доста малка, защото всякакви проблеми в системата могат непосредствено да повлияят на пациентите”, казва Бхоутик.

Кришна Бхоутик, който е бил разработчик на софтуер през половината от своята кариера споделя, че сега работи върху подобряване на своите навици за общуване. “Обслужването на клиенти никога не е било сред силните ми страни. Но колкото повече работите и развивате своите умения, толкова повече се убеждавате, че за да се движите напред наистина е необходимо да общувате с хора”, подчертава Бхоутик.

“ИТ сътрудниците, които желаят да работят на страната на бизнеса, като правило, участват в управлението на проекти или операции. Имаме създадени комитети за всеки проект. Хората получават възможност да демонстрират своите знания и опит, а бизнесът може да се убеди, че това се отразява положително на работата”, допълва ИТ директорът на University Health Network.

3. Помагайте за съединяването на точките на бизнеса

Синди Елкинс счита, че нейната компания има значително предимство, когато става дума за търсене на ИТ сътрудници, които искат да работят с бизнеса. Като вицепрезидент и CIO на биотехнологичната компания Genentech в Сан Франциско, която разработва лекарства за хора с тежки заболявания, Елкинс често чува от кандидатите за работа лични истории за това, как са пострадали техни близки от различни заболявания, за лечението на които Genentech разработва лекарства.

“Те горят от желание да използват своите умения в областта на ИТ и да помогнат в максимална степен на хората, които помагат на пациентите”, казва Синди Елкинс. Нейната основна задача е да помогне на 550-те ИТ сътрудници на Genentech да свържат с линии точките между технологии и пациенти.

Един от начините, по които Genentech “съединява точките на бизнеса” е провеждането на годишна конференция Full Spectrum IT, на която сътрудниците се срещат лице в лице с някои от пациентите, използващи продукти на Genentech.

Не са редки случаите, когато ИТ сътрудници отиват заедно с търговски представители на среща с лекари, за да представят лекарствата на Genentech. Това дава на техническите специалисти шанс да видят целия процес на продажба – от подготовката, където те работят с офис мениджърите на медицинските институции, до представянето на научни данни на лекарите. “Това действително е важно. Можем да си стоим тук и да изграждаме инструменти във вакуум, или можем да отидем на място и да видим как се прави всичко”, коментира Синди Елкинс.

[quote="Когато бизнесът "отвлича" ИТ специалисти .."]Когато бизнес единица открадне специалист от ИТ екипа, дали губите талант или печелите съюзник?
В University Health Network в Торонто е нещо обичайно специализирана единица да назначи ИТ служител от общия център за управление на информационните услуги. Също така, понякога функционални експерти от специализираните групи изразяват желание да се преместят в централния ИТ отдел.

Техническият директор Джим Форбс счита, че тази ситуация е положителна. “Този подход работи и в двете посоки и е полезен както за ИТ подразделението, така и за специализираните групи”, казва той.[/quote]

ИТ сътрудниците редовно посещават бизнес подразделения и помагат на своите колеги в ежедневните им задачи, както и при въвеждане на нови приложения. “Понякога потребителите не могат да преценят какви ресурси са им необходими. А ние можем да кажем: ‘Видях как търговските представители правят това, и нито един от тях не се нуждаеше от тази функция. Това помага да елиминираме ненужните изисквания”, обяснява ИТ директорът на биотехнологичната компания.

Синди Елкинс съветва сътрудниците, желаещи да работят на страната на бизнеса, повече да слушат и по-малко да говорят. “Използвайте по-често фразата: ‘Разкажете ми повече за това’, отколкото ‘Знаете ли, че …’. ”

Също така тя препоръчва краткосрочни ротации в бизнес отделите, тъй като “ИТ специалистите трябва да знаят, как се чувстват клиентите на ИТ отдела”.

Преработка и превод: u3HEHAga
Превод от: CIO US “4 Ways for IT to Connect Better with Customers”
Изображение
Публикувай отговор

Обратно към “Интернет”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост